EzMarketing - Tudatos, innovatív KERESŐOPTIMALIZÁLÁS, avagy Search Engine Optimization (SEO)

#seofogalma #keresomotorok #organikustalalat #keresoptimalizalas #algoritmus #technikaiseo #onpageseo #offpageseo #kategória seo #termék seo #ezmarketing

Organikus találat? Mi az a SEO? Ez lehet tudatos?


SEO fogalmát így írnám le röviden:
Weboldalak keresőmotorokban jelenlévő organikus elérésének a fejlődő folyamata.

Tisztázzuk az elején, hogy nem összekeverendő a fizetett kulcsszó alapú hirdetésekkel (PPC/Pay-Per-Click), itt most kizárólag csak a nem fizetett organikus találatokról beszélünk. Mindenki, aki hosszútávú online elérést, forgalmat szeretne szolgáltatásának vagy üzletének, annak elsőszámú befektetése legyen egy tartalmilag jól optimalizált weboldal. A Google és társai (DuckDuckGo,Yahoo, Bing) és más kereső motorok is ezek alapján listázzák pozíciónkat a keresőben.


Keresőoptimalizálás alapkövei:

  • Algoritmus működésének ismerete, frissítéseinek követése és tanulmányozása.
  • Domain, weboldal és tartalmának ideje: A keresőmotoroknak fontos tényező a domain név, és weboldal ill. annak tartalmának életkora, minél öregebb annál megbízhatóbbnak "gondolja".
  • Technikai SEO: Weboldalunk technikai felépítése. (Weboldal és képek mérete, SSL tanúsítvány, Canonical jelölése, URL kialakítása, 301 és 302-es átirányítások, 404-es hibakód)
  • On-Page SEO: Szöveges tartalmi SEO. Kulcsszavak, kifejezések releváns tartalmak használata.
  • Off-Page SEO: Külső weboldalak hiteles hivatkozása weboldalunkra mutatva.

  • Google keresőmotor, algoritmus működése:

    Egy nagyon fejlett algoritmusról beszélünk, ami nyelvi modelleket épít fel és szinonimarendszert használ. Azaz képes felismerni a szavak közötti összefüggéseket és értelmezi az esetlegesen rosszul begépelt szavakat. Ezért nagyon fontos, hogy a weboldalunk tartalma helyesírásilag is rendben legyen, mert ha nagyon sok hibát talál akkor az algoritmus számára értelmezhetetlenné válik a tartalom és visszasorolást eredményez.

    Ha az algoritmus sikeresen értelmezte a tartalmi szavakat, akkor releváns összefüggéseket keres a keresett kifejezés és a weboldalunkon található tartalmak között. Ezután megvizsgálja és kielemzi a talált kulcsszavakat, hogy hol és milyen gyakran jelennek meg a weboldalunk tartalmában.

    A relevancia fogalma itt érvényesül a legjobban. Minél hitelesebb és relevánsabb a tartalmunk a keresett kifejezésre, annál inkább kerül jó pozícióba a találati listában.
    Természetesen a Google keresőjében a legjobb találati helyezés elérése nem csak ettől függ, számos egyéb tényezőt is mérlegel az algoritmus. Ilyen például a böngészők és eszközök (mobil, tablet) jól optimalizált megjelenése, vagy, hogy milyen sebességgel töltődnek be az adott lekért oldalak. A frissítések előzményeit(történelmét) és leírásait hamarosan ezen a linken érhetik el.


    Domain név és weboldal ill. annak tartalmának életkora a keresőoptimalizálásban:

    Több tényezőt is vizsgálnak a rangsorolásban: domain kora, weboldal kora, tartalom kora, weboldalról vagy ellenkező esetben a weboldalra (backlink) mutató linkek kora. Igen ám, de csak abban az esetben pozitív a besorolás, ha egy időtartamban ugyanaz vagy hasonló tartalommal, tartalomjelentéssel rendelkezik.

    Kérem az ingyenes tanácsadást