Organikus találat? Mi az a SEO? Ez lehet tudatos?


SEO fogalmát így írnám le röviden:
Weboldalak keresőmotorokban jelenlévő organikus elérésének a fejlődő folyamata.

 

Tisztázzuk az elején, hogy nem összekeverendő a fizetett kulcsszó alapú hirdetésekkel (PPC/Pay-Per-Click), itt most kizárólag csak a nem fizetett organikus találatokról beszélünk. Mindenki, aki hosszútávú online elérést, forgalmat szeretne szolgáltatásának vagy üzletének, annak elsőszámú befektetése legyen egy tartalmilag jól optimalizált weboldal. A Google és társai (DuckDuckGo,Yahoo, Bing) és más kereső motorok is ezek alapján listázzák pozíciónkat a keresőben.

Keresőoptimalizálás alapkövei:
Algoritmus működésének ismerete, frissítéseinek követése és tanulmányozása. Domain, weboldal és tartalmának ideje: A keresőmotoroknak fontos tényező a domain név, és weboldal ill. annak tartalmának életkora, minél öregebb annál megbízhatóbbnak "gondolja". Technikai SEO: Weboldalunk technikai felépítése. (Weboldal és képek mérete, SSL tanúsítvány, Canonical jelölése, URL kialakítása, 301 és 302-es átirányítások, 404-es hibakód) On-Page SEO: Szöveges tartalmi SEO. Kulcsszavak, kifejezések releváns tartalmak használata. Off-Page SEO: Külső weboldalak hiteles hivatkozása weboldalunkra mutatva.

Google keresőmotor, algoritmus működése:
Egy nagyon fejlett algoritmusról beszélünk, ami nyelvi modelleket épít fel és szinonimarendszert használ. Azaz képes felismerni a szavak közötti összefüggéseket és értelmezi az esetlegesen rosszul begépelt szavakat. Ezért nagyon fontos, hogy a weboldalunk tartalma helyesírásilag is rendben legyen, mert ha nagyon sok hibát talál akkor az algoritmus számára értelmezhetetlenné válik a tartalom, ezáltal visszasorolást eredményez.

Ha az algoritmus sikeresen értelmezte a tartalmi szavakat, akkor releváns összefüggéseket keres a keresett kifejezés és a weboldalunkon található tartalmak között. Ezután megvizsgálja és kielemzi a talált kulcsszavakat, hogy hol és milyen gyakran jelennek meg a weboldalunk tartalmában.

A relevancia fogalma itt érvényesül a legjobban. Minél hitelesebb és relevánsabb a tartalmunk a keresett kifejezésre, annál inkább kerül jó pozícióba a találati listában. Természetesen a Google keresőjében a legjobb találati helyezés elérése nem csak ettől függ, számos egyéb tényezőt is mérlegel az algoritmus. Ilyen például a böngészők és eszközök (mobil, tablet) jól optimalizált megjelenése, vagy, hogy milyen sebességgel töltődnek be az adott lekért oldalak.




Címkék: seo,keresőoptimalizálás


Szerző: Csehi Ádám

Feliratkozás hírlevélre


Ha szeretne még több hasznos marketing anyagot, vagy egyszerűen kíváncsi az írásainkra, akkor iratkozzon fel csatornánkra.








Az induláshoz néha már ez is elég: Marketing tanácsadást

Webshopot szeretnél? Akkor ezt látnod kell !

Rengeteg Marketing eszköz áll rendelkezésünkre

Kiváncsi vagy mennyi és milyen területen szereztünk referenciákat?

Azok a bizonyos árak, csomagban olcsóbb?